Spred dit budskab med den rette Voiceover

Er du i den situation, at du skal formidle et budskab enten gennem TV reklame eller radio spots, er det vigtigt at gøre det rigtigt første gang. Det kan være dyre reklamepenge at bruge, hvis det ikke giver den ønskede effekt. Når du skal formidle et budskab, er det vigtigt at det sender det rigtige signal til modtageren. Her har fortællerstemmen en afgørende rolle. Det er her du kan skabe en følelse og stemning alt efter, hvad det er for en stemme. Det gælder uanset om det er et produkt der skal formidles eller et nyt koncept. Det er vigtigt at det rammer den ønskede målgruppe, hvorfor du bør overveje, hvilken voiceover der har den bedste effekt. 

Hvilken voiceover skal jeg vælge?

Når du skal vælge en voiceover til din reklame i TV’et eller i radionen, er det måske en fordel at tilpasse det efter, hvilken målgruppe du ønsker at ramme. Dermed bliver det relaterbart for modtageren, når han eller hun hører stemmen. Det kan f.eks. være voksne mennesker, her er det alt efter hvad det er for et produkt eller ydelse, at du skal vælge en moden kvinde eller mand. Du kan også lave et eksperiment og forsøge at lave to voiceovers, så du har en med en mandlig stemmer og en kvindelig stemme. Her kan du se, hvad dine modtagere reagere bedst på. Ud fra en voiceover kan modtageren også opleve at det er et seriøst forslag til et produkt eller budskab. Der er en stor troværdighed i en stemme, som man kan drage nytte af i sin formidling. 

Hvem kan hjælpe med voiceover?

Hvis du skal have lavet en voiceover, er det vigtigt at vælge en professionel udbyder, der kan tilbyde et professionel setup. Her vil der være stor chance for at finde den rette voiceover til at fremme dit produkt eller budskab. 

Silje Hansen